Entrada destacada

Recordeu, si us plau. Alguns dels llibres formats d’extractes d’aquest dietari, hom se’ls pot desar, si així li rota, i de franc, anant a aqueixa adreça.

Recordeu, si us plau. Alguns dels llibres formats d’extractes d’aquest dietari, hom se’ls pot desar, si així li rota, i de f...

Dietari execrable

<a href="http://archive.org/details/@cr_morell/">Dietari execrable</a>
  • http://archive.org/details/@cr_morell
  • dijous, de novembre 06, 2008

    35. sang blanca









    Per l’osca al coll al conill penjat la sang li degota









    M’havia finalment rasos o raguts barba i cabells

    i semblava doncs ara talment pollastre plomat,

    gat espellat,

    titella rònec.



    Tot fastiguejat de mi mateix, li dic a la meua dona:

    “Això sóc, nu, un espantall sense roba.

    Prou veig per la teua expressió que coincidim en això:

    en el fàstic que tant et faig a tu com a mi mateix me’n faig;

    vull tornar-me’n, sol, com als anys d’on, perquè era jove i devot de tu,

    longànime així em premiares: redimint-me,

    traient-me del forat de mala mort i fent-me veure desfiles de món.

    Tret que ara ja en tinc prou. Tornaré al mateix sostremort,

    a estossegar-hi, a bullir-m’hi l’arròs,

    a pudir-hi al mateix resclum dels quatre llibres que hi tinc,

    a gratar-m’hi a l’eixarreïda pell la pruïja i la pegadella,

    i a reprendre-hi tot plegat aquelles enyorades habituds:

    pelant-me-la desmenjadament,

    i això sí, sobretot, fent tot el sant dia poemes.”



    Branda que no el seu cap vivaç i feréstec, i em diu:

    “Mes m’has d’estintolar; m’has de sostindre;

    aquest era el tracte, a despit de tot.”



    Li dic: “Oh, la recança! Folla fores quan no acceptares

    qualcuna de les proposicions de tos amants

    i no em jaquies llavors, esbotzegat com ròssa massa usada!

    Te’n recordes quan esbufegat prenia les trucades

    dels teus amants quan no érets a casa,

    i, en pic tornaves, et deia: en Tal o en Tal Altre

    ha trucat

    que t’espera a aquell hotelet que sabeu, o a sa casa
    ?

    Recordes que em vas dir que alguns

    et volien per a ells tot sols, sense mi empudegant,

    tot i que no empudegava gens, complícit, cuguç, complagut,

    àdhuc bavós

    quan et dignaves a fer-me’n, dels vostres embats, cinc cèntims;

    ah, i quan em deies com s’ho feien cada matí,

    com homes de veritat, dius, sovint semblants a l’heroic zero-zero-set i tot

    (i tu i ells tanta de familiaritat! de picant intimitat!)

    amb quina mirífica mestria es raïen la barba

    (i esmentar-ho sol t’humitejava el canó),

    com eren homes de veritat, com eren homes de veritat...

    brandeixen sense por els raors

    (deies rient-te’n part dessota el nas, deies sobergament i sorneguera)

    com brandeixen d’altres objectes punxeguts i roms

    (no pas com jo, faldilletes acollonidet,

    frèvol ans insignificant poeta de l’esventada ment),

    i em deixaves esmeperdut quan bocabadadament descrivies

    si en sabien, en allò com en tot,

    com es mudaven i llençaven propines als cambrers

    i feien anar de bòlit a fàmuls i pixatinters,

    o si mai calia àdhuc cardaven qualque mastegot

    (em queien les llàgrimes d’empetitiment)

    fins que sense engaltar-les etzibaves,

    ah amb aquell erotiquíssim somriure maliciós,

    els esgarrifosos detalls de com te l’endinyaven part davant i part darrere

    (i sense demanar permís! insisties)

    (permís que si mai gos demanar-lo mai no obtinc)

    recordes com m’ho deies doncs, que en Dallonses o en Daixonses

    t’havia demanada per a ell tot sol,

    mes que dubtaves perquè trobaves que així com ho teníem

    ja ho teníem belleu prou bé,

    i llavors sobretot, és clar, comptant que jo prenia tanta bona cura de la canalla,

    per què esvalotar el galliner?

    Bé, ara la canalla ha fugit,

    i jo, més moribund que no mai, sense gaire sang,

    i amb la poca sang romasa pobra i inerme, empitjorint,

    potser m’abelliria de retirar-me a un raconet

    com es retira la feristela nafrada o malalta.

    Què me’n dius dels teus amants corrents?

    Cap qui piqués? Algun t’agafava? O és massa tard?

    L’ham massa esmussat? L’esquer menys responsiu?”



    “No em fotràs pas”, que em diu,

    “et vull a tu; encar fregues amb prou briu els fogons,

    saps estendre la roba,

    bullir la verdura, comprar els queviures, pagar els rebuts,

    obres amb cortesia la porta i blegues prou bé les flassades quan fas el llit,

    em repeteixes acuradament els missatges rebuts si no hi sóc

    i al capdavall, tot i que xuclat, no estàs xuclat del tot;

    i verdeta i roseta sí,

    mes blanca del tot encar no:

    encar no tens la sang del tot tota blanca, no.”







    gits del guit per als quatre gats pus aguts

    en Qrim son incert guaitajorns