Entrada destacada

Recordeu, si us plau. Alguns dels llibres formats d’extractes d’aquest dietari, hom se’ls pot desar, si així li rota, i de franc, anant a aqueixa adreça.

Recordeu, si us plau. Alguns dels llibres formats d’extractes d’aquest dietari, hom se’ls pot desar, si així li rota, i de f...

Dietari execrable

<a href="http://archive.org/details/@cr_morell/">Dietari execrable</a>
  • http://archive.org/details/@cr_morell
  • diumenge, de juliol 31, 2011

    Q. Q. LXXIX







    cossos




    els cossos, violentament tous, t’expel·leixen de tot racó
    són sempre a frec molt fastigós d’esclafar’t

    t’entren on ets i no pots fer-hi re

    t’enfonsen la porta, res no els atura

    són massa de cossos tous
    que premen per cada obertura
    sense dir re o dient frases curtes
    en idiomes bàrbars que altri no entendrà mai

    tot el que diuen et sembla insultant
    quelcom massa grotesc i repel·lent
    que només podria sortir entre les pudors del monstre
    quelcom ficte i dit a la babalà, per a vexar’t

    i ha de sonar com si el que diuen està carregat de raó
    i per xo empenyen amb més engrony
    la tovor repulsiva de llurs cossos cuidant estampar’t a la paret

    tret que tractis d’esmunyir’t per cap escletxa
    amb això renunciant a cap argument que poguessis presentar
    contra llur invasió i llur violència de cos repugnant
    tovament abocat a fagocitar’t

    a ells no els cal cap argument
    el mer fet de tindre un cos els dóna tots el drets
    per a afeixugar’t, afetgegar’t, imposar-se’t

    els teus voltants ja no en són pas
    ara els pertany; re no és sòlid, tot és tou
    se’t mengen el terreny
    no hi caps...

    fuig si pots
    lluny
    cap a les muntanyes més rònegues
    els deserts més inhospitalaris

    nu, sense pertinences ni cedularis
    sense esperances ni les falòrnies vàries

    nu, sense la vana inútil il·lusió
    que mai trobaràs re que els cossos no envairan

    tret que trobessis
    ni que fos un beneït instant
    l’immens benifet
    d’un breu espai
    inocupat.




    ~0~0~



    dona de llum, home bisbètic



    la dona qui am és solar
    i jo llunàtic

    tot el que veu ho veu tot clar
    jo escotomàtic

    se’n va optimista al sendemà
    reb jo el viàtic

    sóc encara al primer replà
    ja és ella a l’àtic

    mentre dalt s’envola, al replà
    romanc reumàtic

    cau dempeus, i jo em faig trencar
    l’os zigomàtic

    fa por de claror, i de ressò
    sóc mut i afòtic

    sap pujar per tot, i de to
    estic anquilòtic

    tot el que diu val cent per u
    jo anacolútic

    ardida ella, i jo immadur
    i del tot mútic

    sempre ella tan espatotxí
    jo en estat crític

    fent ella olor de gessamí
    i jo mefític

    amazona sense mercè
    li prec, patètic

    tinc por de tot, cagat obscè
    ètic, emètic

    ella és deessa, i jo epicè
    i tot herpètic

    tasta tothora el tec més sa
    jo l’espermàtic.



    ~0~0~



    Carles Calbet,
    guaita’t a la paret;
    no ets ni l’ombra de qui ets;
    ninot desmanegat,
    perdies els paperets;
    amb cada fibló despuntat;
    no ets amorfa taca d’oli,
    ets boïga de paperot cremat
    qui es retorç com torticoli.



    ~0~0~



    (El ninotaire Filibert mig s’adorm damunt la taula on li rauen el badall encetat, els folls folis del tot dibuixats i els mig embastats, els llapis, les gomes, els tints... i fa... el llapis a la mà, la taula estesa, el badall mossegat, els fulls enllestits...)

    ninotaire

    ma mà
    mon món
    mos mossos
    mes messes.



    ~0~0~


    Si sóc colom...


    Si sóc colom de vorera
    faig el mort caient d’esquena
    tota enlaire la marrera;
    n’esper la meva condemna —

    qui em vol fregir o trepitjar?
    qui em vol dins la claveguera?
    qui em vol oblidat cadàver?
    qui em vol dotzena de frare?

    sempre hi sóc com si no hi sóc,
    ignorat pel poble tot.

    Sóc mort com viu bromera,
    mena de tèrbol gargot
    qui hom esquiva com l’eterna
    ombra constant de la mort.

    No valc re, ni per a adob;
    fins la gola del lleó
    a la gàbia del vell zoo
    té basca de dur’s al pap
    la gens sàpida grisor.

    Si sabés versificar
    com el sòmines qui em fa
    representant de la pau,
    parrupava una cançó
    qui el transformava en gripau
    o amb el batall de la gola
    el feia representant
    del qui rep més que no toca
    per fer’m animal inerme
    qui a pleret es mor de fàstic.

    Veieu-me amb arma i espàstic
    terroritzar el continent;
    m’estim molt més desfer el món
    que sense fer re anar fent.

    M’alç per xo i vol enlluny
    a eixorbar els ulls dels orbes
    qui fan llum a punts i corbes
    per on es troba tothom.

    Sóc oblic pare del caos,
    el qui esborra tots els taos;
    no hi ha camins sense fites,
    em dius de bo i me n’enfites.

    Sóc dolent i malparit,
    menja-te’m, lleó marrit;
    valc la pena, prou veuràs;
    sóc ploma de matalàs
    en bordell molt pertinaç;
    sóc pitjor que Satanàs;
    pels forats del meu sedàs
    no hi passa ni el prim ni el gras:
    tothom al mateix cabàs
    mor, i infecte per l’audaç
    verí de la meva ploma.

    Sóc qui bomba es desploma;
    colom, projectil letal
    qui s’abat a l’hospital,
    al càrcer, a la capital,
    pertot el mitjà rural,
    causant-hi un caos total.

    Sóc l’esperit del dimoni
    qui anorrea el patrimoni
    d’una humanitat pollosa
    qui gosava dir’m pacífic.

    Sóc el terrorista mític
    qui amb una llengua pastosa
    declara mort l’edifici
    d’un univers malgirbat.

    Sóc el dèspota magnífic,
    la historieta s’ha acabat.

    Veus que caic d’un grau insòlit,
    tothom davall va de bòlit.

    Ara esclataré com flam:
    barrum, barrim i barram.



    ~0~0~



    Colom de guerra

    Bona nit esfera!
    Diu el colom de vorera,
    orbitant el globus
    i ferint-hi amb esponera.


    ~0~0~



    Si sóc munta de vorera
    colom de fusta i pintat
    cimbell amb cor de perdiu
    xerreta qui tot ho diu
    tinc a cada ull una càmera
    un micròfon amagat
    al trau del sés, i del bec
    em surt el crit sexual
    de cada espècie inventada.

    Si en sent ni percep de coses
    rares que foten els vius!

    Cada existent pensant-se ésser
    i no essent sinó peó
    gambitat en escaquer
    sense caselles ni joc
    ni regles ni jugadors.

    Vanitat de vanitats.
    Cada colom es despeny en munta
    cada munta en colomot.

    Això rai, som-hi, i re-som-hi
    sols ho fem per a emprenyar.



    ~0~0~




    i son cony és guillotina


    quin xoc d’indignació no em pujava llavors davant l’àvol sorpresa amb què m’etzibava espiritual batzac; i ella rient-se’n com dilapidat conill entre les banyes del bou.

    les dècades decadents hom les sobrepreua amb elogis boigs com si tot de miracles si haguessin escunçats.

    la germanota es feia veure immensament irritada davant la intolerable inversió on queia el meu tarannà, ans solcat per tortes ones de rectitud, ara per rectilínies estructures d’obscenitat.

    va voler plantar cara al meu successor; la confrontació es col·lapsà en qualque nou i vell vodevil piadós.

    revoltat ans disgustat per cada ideologia d’hipòcrites podrimeners per essencials pinyols, mai no consultant cap altre torcaculs amb notícies reciclades eternament, car tot s’escau i re-escau fins a la infinitud, no pas seduït tampoc per cap fenomenologia proposada pels refusats, els dissidents, els juxtaposats columnistes d’exasperades solucions finals, no pas decebut per la infantil ficció de posseir cap sublim ni condemnada identitat, vaig doncs obrir la porta al dormitori.

    en promíscua barreja l’estrany satisfà el matrimoni; s’inclina, gens humiliat, a tastar el clàssic ham orgullós, l’ham orgàstic; tots tres criden; potser criden massa, car la porta s’obr.

    i amb quin plaer més vergonyós, no arribava aleshores, fingint escrúpols, el capellà de torn de la falòrnia religiosa ambiental.

    tant se val; aquest environament és tot abocat a la generositat, els dic.

    som-hi amb impunitat, germans; cardéssim sense miraments i amb el verriny més patètic; si tot és fet si fa no fa gratis, els inescandallables desigs sempre ens sortiran bon mercat!

    en àvol delit ens trobàvem, els quatre plegats, nimfòmans sense altre trofeu que el del vergançó escarransit ans pansit.

    i ara sense situacions subjacents conflictives ni malentesos rebecs qui encoratgessin el divorci, hi gaudim de valent, a instàncies ans exemples representatius de les actrius qui més s’hi coneixen en aqueixos tipus de penetració.

    hom s’hi lliura en sacrifici qui prèmit rai rebrà; hom exerceix el perfecte fal·lus i llavors se’l submergeix als traus on el feble formigueig esdevé ara mateix extrem.

    som-hi, som-hi, com deia, fidels vencedors de la compassió al descordat marit; ara tots ens entrecardem, tres mascles, una femella, encadenats en les tasques dels orígens, baules perfectes de l’escala qui mena, us hi jugueu collons el que volguéssiu, al paradís vermellós
    .

    encadenats doncs en baules o dècades, cascú donant pel cul l’altre, una erupció de paral·laxis ens enterbolí ans fragmentà cada noció.

    del pis de dalt sentírem retrunyir quelcom que queia i llavors l’esclat nerviós d’un altre marit qui efímer s’emancipa.

    no sé qui sou, si pintors de parets o electricistes o decoradors o qualque capellà qualsevol, no sé si instal·leu mobles i cortinetes i merdetes, o pedaços i pegats a les animetes; només sé que si em torneu a demanar què em sembla la cagadeta que poseu o no feu, us dic, listen, I don’t give a shit about the paint, or the lights, or the pictures, or the furniture, or heaven and hell, or whatever, ok?

    i just fucking follow, ok? she’s the fucking boss, ok? she’s got the fucking purse’s strings? she’s got the fucking law and nature on her side, she’s the one that’s allowed to deal with her body, she’s the producer; i’m a nobody, just a fucking poet; and i don’t give a shit about all those womanly trifles, only that unfortunately i’ve got to eat, and i’ve got to crash somewhere, that’s why i’ve got to follow; i wish i had a fucking dime to my name; i don’t have it in me to start again; so, i just follow and agree; hey, whatever you give me; it’s perfectly ok with me whatever the shit you do in here, provided you do it fast enough, and vacate the premises before she catches you, because she will find fault, rest assured she will find fault in whatever the fuck you are doing; whining is her anthem; me on the other hand the only thing i crave and care about is privacy; those are the goods i want; that nobody annoys me as I annoy nobody; just a fucking little poet am i, and happy to oblige if you keep your peace; but don’t fucking tell her that i told you that, or i’ll catch hell, and you’ll be coming back here for weeks on end righting all the wrongs she’s bound to find after you’ve said you were done; let me take the fall for you, if only you finish fast enough and just fucking go, go... go
    ...

    tantost el profeta de dalt frenava, els quatre prototips de baix aturàrem d’imaginar imatges incòmodes; esdevenim peculiarment pessimistes; sense fer-nos notar gaire sortim al balcó, cascú amb un cigarret al musell.

    l’espinada de la meua dona era intimidant; sofregalls indelebles marcaven les dècades on tornava dels indecents gambits.

    se’m tomba i em mostra el que duu als llavis; no és cap cigar; és un altre fal·lus d’home qui babau el perdé.

    car son cony és guillotina.

    el cap em balla; marejat, retalonegí fins a a l’armari; em fiquí l’uniforme que tant el cos em constreny; les insígnies rovellades diuen el meu rang; ella encara riu, congenial.

    arruïnaves la meua reputació, amenaç flonjament.

    amb dràstica empatia el capellà i l’estrany m’assenyalen cap a llurs entrecuixos; hi mancaven ja els fal·lus.

    tornem-nos-en a la guerra, companys, enlloc com allí no trobarem la pau, concordàrem doncs.




    ~0~0~




    Com era jove i podia escapar’m corrent, amb bones cames i vigoria excedent, espiava pertot, portes, finestres, balcons, ascles, escletxes, esquerdes, traus de pany; noietes qui se n’anaven a clapar; mares joves qui s’havien d’aixecar a donar de popar; dones qui se la pelaven, conyet tot vermell; parelles qui cardaven a qualsevol hora de la nit...


    na Llúcia perdia la barça
    na Trina se la trobava
    del tel només en restava
    cassigalls i la filagarsa
    .


    De vegades, massa enamorat, havia de fer relliscar petits poemes anònims de la meua ardent declaració a les bústies o a les butxaques o als marxapeus o als llindars o als ampits... o els sedegosos paperets els jaquia secretament anar que s’envolessin i volessin (enduts pel benèvol llebetjol) devers llurs terrats, terrasses, galeries, balcons, entrades, barces... Eren odes flagrants vehementment dedicades a les caldes beutats qui tant m’exaltaven.

    Una dona particularment avinent i galana a qui li fiu el poema propvinent, em va picar l’ullet, em va ensenyar la cuixa, un bell jorn qui ella tornava, carregadeta, de la plaça... i jo tot empegueït, fent veure que no me n’havia adonat... mes es veu que ella mateixa m’havia espiat una nit on jo era a la finestra de baix esperant que aparegués i ella era a la de dalt on hi havia el canfelip i s’hi havia repenjat i en aquell instant havia passat un automòbil i jo m’havia fet l’orni, el distret, i la llum dels fars em va nogensmenys denunciar, i ara ella sabia que era jo qui l’hi havia doncs tramès, per mètodes furtius, vull dir, el poema que potser al capdavall li va abellir bon tros...

    I em va dir: Porta’m les bosses, Emili, vols?

    I és clar, els li portava fins a la porta, i em va dir: Ets poeta, cavà? I es va treure de la butxaca el paperot on no feia pas gaire li havia dit que...


    abans no torni amb passos bruscs
    el vostre marit dels rims fuscs
    i lleigs costums d’anals etruscs
    (qui al mal trau van con si són lluscs),

    ara us m’atans (follet d’ulls cuscs)
    al pit i les mels dels dos ruscs
    i, entre cuixes, als dos mol·luscs
    de salabrors plens i bons muscs
    .


    I vaig haver de fer, flèbil, que , vermell fins a la rel de la clepsa, i frèjol bon tros, i amb cames febles i tremolenques... ara pràcticament sense veure-hi de cap ull, ben marejat... i tot seguit vaig veure estranyat que es bellugava molt fimbradissa i es feia estreta i, a base de muscleigs i botets i escarransiments, sense tocar’s enlloc, vaig veure que es posava els sucosets embalums (natges, ventre, pits) amunt i avall fins que... fins que no li van caure les calces... i, amb posat murriet, me les va regalar!

    I em va dir: Vine cada vespre a dos quarts de set; vull que em passegis el gosset.

    I me’n vaig tornar a casa, a ensumar-hi adeleradament les calces, doncs, i a pelar-me-la-hi com un desesperat.

    I a dos quarts de set ja li era a la porta i el gos (el gossot) era un malparit qui es cagava pertot arreu, qui bordava a tothom, qui se m’escapava contínuament. Esbufegat, li anava darrere fiqués on es fiqués, i n’acabava malament rai, fiblat per tota mena de bestiola de matoll espès, apedregat pels apedregadors de gossos, mossegat pels gossos enemics (el meu cul i cames objectiu molt més factible que no la gola de llop del gos), i bastonades i trets que calia esquivar rai... i ja, com al cap d’una hora o dues tocades, arrossegava aquell cabrit de ca a ca la bella mestressa imponent... ella (collons si feia goig! com més dura i imperiosa, més la trobava magnífica i adorable), ella, com dic, m’obria la porta i apareixia tota formosa i dominant, ídola de qui la condició d’íntimament inabastable és contingent al seu alt existir... i jo romania petit-petit, inclinat en el meu oferiment... i ella, ni cas... Agafava el gossot repugnant, i si em pagava amb un somriure oblic, ja me’n tornava a ca meua de joia ple i amb el cor sobreeixint, fent saltets i sense que re no em fes mal. I l’endemà hi havia de tornar, de grat (per força, però de grat). I allò va durar el que va durar. Molt de lluny en lluny, em lliurava, displicent, les seues calcetes brutes... i llavors, ah, escàndol de la felicitat extremadota! Com m’esventegava cap al meu racó... l’orgia i la disbauxa s’hi instal·larien fins a la bogeria i l’exhaustió.

    Per les nits, re. Ara el gos em coneixia i, és clar, no gosava anar a espiar la meua deessa qui l’adust etrusc es cardava perversament. No fos cas que el gos em reconegués i ho revelés a l’àrid marit qui potser trauria l’escopeta i em fotia un ull enlaire pel cap baix.

    Fins que per sort...


    ah atroç velocípede
    atrocitat veloç
    velocitat insípida
    m’ha trepitjat el gos
    .

    Li vaig escriure aquesta noteta delicadament versificada damunt la desmanegada carcassa del ca accidentat que, ja amb eixams de mosques per gambuix, li jaquia estesa al llindar. I no m’hi vaig atansar mai més.

    Tant d’espiar per traus de pany en la foscor, les insolents lluentors de dins m’enlluernen durament i m’encenen als ulls boïgues indelebles. Els boteruts ocel·lats escotomes esdevenen aparicions grotesques, procariotes absurds qui em suren i neden fins que m’han entrevingut, paràsits, el cervell, ara pergamí esvellegat perquè amebes i serps de vidre, i boes i tot, hi escriguin incessants llurs palimpsests.


    ah nits bòrnies
    d’escalabornades còrnies
    de replecs amb hèrnies

    perquè les pells ebúrnies
    amb d’altres estructures càrnies
    no em trastornin ni mig orb no em tornin

    davant els erts matrassos en búrnies
    oh astres nocturns
    oh forats negres sense més espurnes
    qui en fotria l’orni!

    ara, oir converses d’agapòrnies
    qui no amollen sinó falòrnies
    això em treu de polleguera
    canviéssim doncs de tresquera
    .


    Rere l’esquer favot de l’esperança, s’amaga l’ham esmolat de la cruel realitat. Tant se val; el que veig i el que no veig, tot s’equival.


    sóc com en Pancraç Carnal
    escorniflaire atroç
    qui per un trau espiava amb l’ull de vidre
    qualque bord de dormilega pigre
    i fou la seua diagnosi (errònia)
    que doncs el que veia fos
    bugre irrumant (i irrumar és ben humà)
    irrumant son tigre
    i que els roncs fossin doncs
    del tigre alegre els roncs
    (car corruqueig de tigre o gat
    si fa no fa tot plegat)
    .


    I llavors les nits malastrugues. Trescant per la verdesca no pas idíl·lica ni amb els peus ans infernal i reptant, amb la ventresca, com llimac qui el bec inic percaça i se’l cruspiria, en l’abís infinit del no-re tot d’una empentat, ell qui encara és jove i no ha tastades les mels de manta llimaga, fugint jo així mateix de qui m’ha sobtat, i em ve darrere amb el trabuc a frec de tret.

    Com tots els fugitius, llur sang la flor dels esbarzers, la meua per les arestes paral·leles de les banyes de l’escanyapolls lluent no rau. Cruel avolesa de l’esfera a mig arrodonir; maror de sofre ran de terra m’ofegava; eixams en esgambi em prenen per pinyol a corcar; covaré tanta de nafra dins qualque cova de garbuixos o arabescs plena damunt els murs vellutats, i em cagaré pels bruits de flèndits remoguts cada camí que les feres qui hi deuen viure no se m’atansaran.

    Encara estic recordant la meua heroica jovenesa solitària. Massa de treps; m’he retirat. Rac al cancell esperant femelles.


    com tots els Emilis duc sis dits a cada peu
    monstre d’atàviques singularitats
    molt preuat per les dones de misteris glotes

    se’m guaiten l’amplitud de les botes
    i llurs conys es tornen llefiscoses gotes
    de vescs que collarien a llurs ulls de pop
    els dotze tentacles d’un cony més autònom
    qui fimbradís corregués pels velòdroms
    pels sems cilis de tot lo món admirat
    .


    No sóc com els putrefactes escàpols qui fugien de la badia de Nàpols; ara damunt els creixen bàbols, s’hi deporten holometàbols. Jo tornava a casa i festívol em llevava les sabates. Damunt cadira de boga, contemplant cada simple exemple, sóc el deuetó del temple, pit eixamplat. Les mestresses i menestrales saben quins peus no calç, i com la fot d’ampla, amorosívol baronívol sàtir, i no gens car.




    ~0~0~




    gits del guit per als quatre gats pus aguts

    en Qrim son incert guaitajorns